Tedsams blogg

Alla inlägg den 20 januari 2011

Av tedsams - 20 januari 2011 12:18


Näe, man gör inga stora framsteg i träningen om man aldrig tränar.  Märkligt det där...   

  

Ni vet det där med att hämta en viss speciell sak... att lära Salza namnet på olika grejor. Ambitionen var högt ställd från början, och som vanligt bidde det ingenting av nånting.   

   

Och det beror ju inte på att Salza är obildbar, det beror på att hennes matte är så jäkla lat och oföretagsam.


Jag filmade henne i alla fall förut när hon fick välja mellan två saker....  vovven och handduken. Och det fixade hon galant, trots nästan obefintlig träning.


Det är faktiskt svårare än det ser ut, eftersom vovven är jättekul, och handduken väldigt mycket mindre kul. Jag fjäskde lite med henne och lät henne hämta vovven först, men nästa gång fick hon ju ta handduken först, och det funkade det också.    


Hon gillar ju att hämta saker, så hon kan bli lite uppjagad och lyssna dåligt. Då tar hon den roligaste grejen, men bara hon lyssnar, så funkar det bra.  Och hon är noll störd av att Ibsen tassar in mitt i alltihop och vill ha del av godiset.



Vi har faktiskt tränat lite på fjärren också, då och då, med långa mellanrum. Men jag tycker att det har blivit bättre.   


Hon vill ju gärna trampa runt lite, och från stående till liggande kan hon ibland flytta sig en liten bit framåt. Men som sagt... jag tycker det har blivit bättre....


Ska försöka filma det också lite senare... och har jag rätt där så ska ni också få se filmsnutten.  Har jag inte rätt så tänker jag inte visa upp det...     

  

PS   Nej, hon har inte långa klor.  Nej, hon kan inte springa på det hala golvet, då bryter hon benen av sig.

  

  

  
 

Ovido - Quiz & Flashcards