Tedsams blogg

Alla inlägg den 12 januari 2011

Av tedsams - 12 januari 2011 12:02

  

.... varje gång Salza flippar ur och visar vilket överskott av energi hon har.  Ni som läser Salzas egen blogg och har läst om gårdagen, förstår nog vad jag menar....   


Hon behöver hjärngympa, och det i mycket högre grad än vad hon får nu.


Salza är en hund som alltid har fått mycket hjärngympa, vilket förstås betyder att hon kräver en hel del innan hon blir trött i lilla skallen.  Men som sagt.... hennes matte är både lat och omotiverad    nån borde ta henne i upptuktelse...     

   


Och apropå det där med att träna hund...


Folk ringer och frågar efter valpkurser nu...  och dom kan inte förstå att jag inte har några valpkurser nu mitt i vintern när det är 1 meter snö och flera minusgrader ute.


Det är synd att brukshundklubbarna här omkring inte har nån verksamhet på vintern. Dom har ju ofta fina klubbstugor där man kan gå in och värma sig och sitta och prata...  det enda som behövs för övrigt är en plogad plan och det borde inte vara så omöjligt. Fast... ni med gott minne vet ju vilket rabalder såna åsikter kan leda till...    


Jag hänvisar visserligen de som ringer nu, till de ställen där man kör kurser inomhus, dom har ju kurser även på vintern.... men, men....


Personligen är jag inte så helt övertygad om att inomhusträning är att föredra, men det är å andra sidan inte jag som ska gå kurs heller. Och på valpkurserna är det ju mest så att det är ägarna som behöver utbildas och få chans att dryfta alla sina frågor och funderingar.... och då är det ju en fördel att kunna vara inne i värmen.


Men för den som har sin allra första hund så är det ingen idealisk tidpunkt att ha valp just nu... med tanke på väder och vind alltså.... men ibland kan det ju vara svårt att få till det där på ett bra sätt.  


Jaja... hoppas i alla fall att dom hittar nåt ställe där dom kan få hjälp även nu mitt i vintern. Valpkurser är viktiga saker det      

   

  

För min egen del så har jag nu äntligen kommit på vart jag ska flytta. Ni vet...jag har ju babblat om en stuga ute i ödemarken nånstans, med långt till grannar. Och nu har jag kommit på vart det finns såna ställen....


Jag drar till Australien helt enkelt.   


Har läst alla Tamara McKinleys böcker nu,  och det råder ingen tvekan... är det nånstans jag borde kunna hitta ett boende med långt till grannarna så är det väl i Australien.  


Inte dit där det är öken och 50 grader varmt, och inte dit där det just nu är översvämningar heller... utan till ett sånt där ställe ute i vildmarken där det finns dungar med jakarandaträd fyllda med färgglada fåglar, och bäckar som porlar glatt och är fyllda med fisk. Och svalkande gröna dungar som ger skugga åt ett litet trevligt hus där jag kan bo... och så ett stall för min häst och så stora hagar fyllda med boskap..... och så en liten infödingsby där dom som jobbar på min lilla gård kan bo.


Och så, inte att förglömma, två dagars resa till närmsta granne.... om jag inte använder min helikopter förstås    


Dit ska jag flytta..... ! Måste bara fixa en liten förmögenhet först, en sån bör man helt klart ha.... men det är väl en baggis.


Vaddå?? Stränga regler för invandring...??  Men jisses... det kan ju inte gälla mig... sånt gäller väl bara alla andra....?   

  

  

Jaja.. drömma kan man ju alltid.... och extra lätt är det när man klockan 11 på kvällen ligger och lyssnar på hur grannen bredvid jobbar och sliter.... spikar och borrar och sågar..... med renoveringen av sin nya lägenhet.   

   

   





Ovido - Quiz & Flashcards