Tedsams blogg

Alla inlägg den 8 januari 2011

Av tedsams - 8 januari 2011 10:35

  

... än det här snöeländet, sa jag igår.  Och nån där uppe hörde mig tydligen för idag har vi uppehåll och -19.


Och JA.... jag tycker fortfarande att det är bättre än halv snöstorm....  men det lär ju vara mer snö på väg så glädjen blir väl inte långvarig.    

  

Idag har husse ägnat sig åt sitt vanliga lördagsnöje.... klovård på våra hundar.  Numera är dom ju bara två, så jag antar att det känns lite mer överkomligt än när dom var fyra stycken... med fyra tassar var.... med fyra klor på varje tass    

  

I alla fall så njuter Salza alltid av uppmärksamheten när det här görs....  och när man ser hur våra hundar beter sig i den här situationen så är det lite svårt att förstå varför så många hundägare har såna våldsamma problem med kloklippning.



Först klipper husse, sedan filar han... och vad Salza tycker om det syns ju tydligt      (det är en gäsp, inte ett rop på hjälp    ).



Ibsen är en anings anings mer spänd, men just så är ju förhållandet alltid när det gäller dom här två.


Salza är den avspända som inte gör sig några problem om nåt egentligen, Ibsen är lite mer misstänksam och håller vaksamt koll på saker och ting.


  

  

Idag skulle jag varit till bibblan, men jag löste det ändå. Två av böckerna hade en lånetid som gick ut idag, men det känns inte så himla angeläget att ta ut bilen i den här kylan, så jag gjorde ett omlån via datorn istället.


Himla fiffigt det där med datorer...      


Hoppas dagen blir bra! För min del tror jag att jag ska motionera lite genom att kika på skidtävlingarna på TV...     

  


Ovido - Quiz & Flashcards