Tedsams blogg

Direktlänk till inlägg 23 december 2010

Stress??

Av tedsams - 23 december 2010 08:54

  

Idag är det väl en sån där dag då många människor tyvärr stressar som galningar för att hinna med allting.   


Men vet ni vad... imorgon är det julafton, och det blir det oavsett om ni hunnit allt som ni tänkt er eller ej. Och bara 24 timmar senare är julaftonen över.....


Så ta det lugnt och njut av det sköna vädret istället...     -27 grader är väl lite lagom, eller??

  

Jag själv har ägnat morgonen åt att städa... bland mina favoritlänkar på datorn. Nedans så många blogg-adresser jag har raderat.   Bloggar där inget hänt sedan i somras eller i våras... eller förra året....   usch så tråkiga ni är.

  

Verkar som att de allra flesta numera bara finns på FB, och inte sjuttan händer det så himla mycket där heller. Verkar mest som att man ägnar sig åt spel av olika slag, och att kolla in vad alla andra gör.


Och det är väl upp till var och en hur man roar sig förstås, men det är tråkigt att det sker på bekostnad av bloggarna.  Men det är naturligtvis inte alla som lider av sån svårartad skrivklåda som jag...     


Tur att det i alla fall finns några tappra själar som fortfarande hänger i.


  

Jag var hos frissan häromdagen, och varje gång jag sitter där så slås jag av samma tanke.

Tänk om frissorna också led av skrivklåda..... hur skulle det bli tro?    

  

Jag satt där i ett par timmar, och under tiden hann frissan med stolen bredvid avverka ett par-tre kunder. Och ett par av dom började prata i samma sekund dom satte ner rumpan i stolen, och sedan slutade dom inte förrän dom skulle betala.


Och det dom babblade om var väldigt privata saker, i alla fall tycker jag det.  Och inte verkade dom bry sig om att alla som fanns där hörde vad dom sa om nära och kära.... knepigt det där tycker jag.


I och för sig så kan jag förstå att folk har ett behov av att prata, men inte om privata saker mitt bland helt främmande människor.


Fast... det är väl kanske då att det är bland främlingar man ska dryfta privata saker, dom vet ju varken vem man själv är eller vem man pratar om.  I alla fall så tror jag att de allra flesta frissor vet massor av väldigt privata saker om sina kunder och om deras familjer....  knepigt det där tycker jag. Men det kanske är nåt i deras sprayflaskor och pytsar och burkar som lossar tungornas band..   

   

Näe, nu ska jag vara lite nyttig... fast det har jag egentligen redan varit, men jag ska vara lite jul-nyttig också. Även om vi firar jul väldigt minimaliskt här, så är det väl i alla fall nåt som behöver/bör göras antar jag.    


Ha de så gott dan före dan!    

   


   

   


  




 
 
Ingen bild

Sonja & Tilly

23 december 2010 10:51

Min frissa bloggar i salongens blogg! och hon har skrivklåda.
Ha nu en riktigt God Jul och en extra julhälsning till lilla damen från oss.

tedsams

23 december 2010 13:32

Oj då... du får tänka på vad du säger när du är hos frissan då :)

GOD JUL till er också...!

 
Rudi  och matte

Rudi och matte

23 december 2010 12:16

Här stressas det inte heller. Vi har nyss varit på en timmes skogspulsning i 25 minus och snart ska vi klä den lilla, lilla granen. Sen blir det till att vänta och se om SJ behagar transportera hem vår dotter innan julen är över...

http://www.bmwsfotoblogg.blogspot.com

tedsams

23 december 2010 13:30

Ja, vi har avverkat 1 timma ute i 25 minus vi också nu.... men det finns i alla fall inga mygg som nån sa ;)

Här väntar jag hit sonen först på annandags kväll, men han borde nog starta nu om han ska komma fram hit alls, misstänker jag. SJ är inga höjdare på att få tågtrafiken norröver att fungera... :(

Hoppas dottn hinner hem innan tomten kommer... :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av tedsams - 7 oktober 2014 17:59

  Japp, så får det bli. En massa strul och inga svar från supporten, så nu byter jag bloggplats till    www.tedsams.blogspot.se   Lite sorgligt... jag har bloggat här i många år nu, men det krånglar lite för mycket. Krångligheter har jag no...

Av tedsams - 6 oktober 2014 10:02

Ja det är ju en gammal sanning som man alltid kan lita på. Eller.... man får vad man förtjänar.... det är också ett ordspråk som oftast stämmer.      Och den här gången syftar jag på hundträning.... inte andra klanterier jag gjort..    Vi skulle ...

Av tedsams - 29 september 2014 11:48

Ja, min Salza är en liten stjärna hon. Det visade hon i och för sig tidigt, men det håller i sig, trots stigande ålder och nästintill obefintlig träning.      I morse när vi var ute så skulle Jippie få leta upp en pinne som jag gömt i en rishög. ...

Av tedsams - 23 september 2014 12:15

Hösten är min tid....  njuter av lite kyliga, klara dagar då man måste ta på sig en tröja eller jacka för att inte frysa när man går ut.    Både igår morse och idag vaknade jag till strålande solsken från en klarblå himmel... eller... solen hade ...

Av tedsams - 22 september 2014 10:16

Under den gångna helgen har ju Rallylydnads-SM gått av stapeln här i Sundsvall, och jag försökte vara på plats så mycket jag kunde. Sällan man får chansen att se landets bästa ekipage på nära håll eftersom de allra flesta av dem hör hemma många mil h...

Ovido - Quiz & Flashcards